Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Faktura VAT

Pytanie: Wersja 6.xxx - opis najważniejszych zmian

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: Wersje 6.xxx programu Faktura VAT są całkowicie nową, napisaną od podstaw aplikacją. Zostały do niej przeniesione funkcjonalności dotychczasowego programu, a oprócz tego wprowadzono szereg innowacji. Poniższe zestawienie zawiera opis najważniejszych zmian:

1) Przebudowano górne menu:

Zakładka Dane umożliwia obecnie dostęp do funkcji programu dotyczących dodawania, edycji i usuwania pozycji z danego okna, tworzenia wydruków oraz importu i eksportu danych (kopii bezpieczeństwa).

Nowa zakładka Opcje zawiera funkcjonalności dotyczące pozycji znajdujących się w aktywnym oknie. Na przykład zakładka Opcje dostępna w oknie Dokumenty zawiera zestaw opcji dotyczących wystawionych rachunków:
- Koryguj dokument - tworzy korektę wskazanego dokumentu.
- Realizuj proformę - powoduje utworzenie faktury do wskazanej proformy.
- Rozlicz dokument - pozwala na rozliczenie dokumentów z odroczonym terminem płatności.
- Księgowanie dokumentu - księguje fakturę w powiązanym programie księgowym z Pakietu Przedsiębiorcy.
- Krajowy System e-Faktur - zawiera opcje wysyłki lub pobrania faktur z KSeF.
- Zestawienie sprzedanych towarów i usług - wyświetla zestawienie towarów i usług zawartych na wystawionych fakturach.
- Wyślij dokument e-mailem - umożliwia wysłanie wskazanej faktury e-mailem (w formacie PDF).

Wersja 6.xxx - opis najważniejszych zmian


2) Dodano nowe okno JPK, w którym znajdują się wszystkie narzędzia związane z plikami JPK, dzięki czemu tworzenie JPK i monitorowanie ich wysyłki stanie się bardziej intuicyjne i łatwiejsze.
W oknie JPK możliwe jest m.in.:
- Tworzenie plików JPK_FA, JPK_V7M i JPK_V7K - służy do tego przycisk Dodaj na pasku narzędzi.
- Edycja zapisanych wcześniej plików JPK - po kliknięciu przycisku Zmień.
- Wysyłka plików JPK za pomocą przycisku Wyślij.
- Wydruk plików JPK oraz potwierdzeń UPO po zaznaczeniu wybranego pliku JPK i kliknięciu przycisku Drukuj.
- Sprawdzenie statusu wysyłki plików JPK - jest on wyświetlany w kolumnie Status. Dodatkowo w kolumnie Komunikat może się pojawić informacja o błędach wysyłki pliku. Przycisk Odśwież służy do ponownego sprawdzenia statusu wysyłki.

Wersja 6.xxx - opis najważniejszych zmian


3) Dodano panel szczegółów w oknach Dokumenty, Kontrahenci oraz Towary i usługi. Panel prezentuje szczegółowe informacje dotyczące zaznaczonej pozycji (np. rachunku, kontrahenta, kartoteki). Panel podzielony jest na kilka zakładek obejmujących różny zakres informacji.

Poniższe zrzuty przedstawiają panel szczegółów znajdujący się w oknie Kontrahenci składający się z zakładek: Szczegóły, Dokumenty, Towary i usługi, Należności, Zobowiązania oraz Spłaty.
Zakładka Szczegóły wyświetla szczegółowe dane zaznaczonego kontrahenta:

Wersja 6.xxx - opis najważniejszych zmian

Zakładka Dokumenty zawiera zestawienie dokumentów wystawionych zaznaczonemu kontrahentowi:

Wersja 6.xxx - opis najważniejszych zmian

Zakładka Towary i usługi prezentuje zestawienie towarów i usług sprzedanych kontrahentowi.
Zakładki Należności, Zobowiązania oraz Spłaty prezentują rozliczenia z kontrahentem.

Zawartość poszczególnych zakładek można dostosować do własnych potrzeb poprzez kliknięcie w danej zakładce prawym przyciskiem myszy i wybór z menu opcji Dostosowanie widoku.


4) Przebudowano okno Konfiguracji programu. Do przemieszczania się pomiędzy kategoriami służą zakładki znajdujące się na górze okna:

Wersja 6.xxx - opis najważniejszych zmian


5) Stworzono możliwość bezpośredniej wysyłki e-mailem dowolnego wydruku za pomocą przycisku E-mail dostępnego w każdym okienku potwierdzenia wydruku. Dzięki temu Użytkownik może w łatwy sposób wysłać e-mailem dowolny wydruk z programu:

Wersja 6.xxx - opis najważniejszych zmian


6) Wprowadzono weryfikację takich danych jak: NIP, PESEL, REGON, numery rachunków bankowych oraz adresy e-mail. Są one sprawdzane pod kątem poprawności wpisania (weryfikowana jest długość i brak niedozwolonych znaków), a także liczone są sumy kontrolne. Dzięki temu zminimalizowane zostanie ryzyko wpisania błędnego NIP czy numeru konta.


7) Dodano możliwość ustawienia szerokości logo firmy w stosunku do szerokości kartki, dzięki czemu wielkość logo na wydruku będzie zawsze taka sama, niezależnie od parametrów drukarki. Opcja ta jest dostępna w oknie Konfiguracja - Wydruki:

Wersja 6.xxx - opis najważniejszych zmian