Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Sprzedaż i Magazyn
Pytanie: Jak zintegrować Sprzedaż i Magazyn z programem Ryczałt?
POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: W programie
Sprzedaż i Magazyn należy wybrać
Konfiguracja programu - Księgowanie, zaznaczyć opcję "Integracja z programem księgowym" i wybrać z listy
Ryczałt (program sam powinien wykryć bazę danych programu Ryczałt, jeśli jest zainstalowany na tym samym komputerze). Opcjonalnie można zaznaczyć "Automatyczne księgowanie dokumentów", co spowoduje, że wszystkie utworzone lub edytowane dokumenty zostaną po zapisaniu automatycznie przeniesione do programu
Ryczałt. W przypadku, gdy ta opcja jest wyłączona, przeniesienie dokumentu do
Ryczałtu nastąpi dopiero po kliknięciu przycisku
Zaksięguj w oknie
Rejestr faktur programu
Sprzedaż i Magazyn.
Istnieje możliwość przypisania określonej stawki ryczałtu dla każdego towaru/usługi, według której będą księgowane w ewidencji przychodów. W tym celu należy w programie
Sprzedaż i Magazyn otworzyć okno
Towary i Usługi i w każdej dodawanej lub edytowanej pozycji wybrać zakładkę
Księgowanie (z prawej strony okienka). Następnie należy wskazać jedną z dostępnych stawek podatku ryczałtowego w pozycji
Stawka podatku:
Towary/usługi, dla których nie została określona stawka podatku, będą miały przypisaną stawkę ustawioną jako domyślną w
Konfiguracji programu
Ryczałt.
Eksport danych W przypadku, gdy programy znajdują się na
dwóch różnych komputerach nie połączonych ze sobą, należy w programie
Sprzedaż i Magazyn wybrać Dane -> Eksport bazy danych do pliku, zapisać plik np. na pendrive, który należy podłączyć do komputera z zainstalowanym programem księgowym. Następnie w programie
Ryczałt wybrać Dane -> Pobierz zewnętrzne dane -> Pobierz z pliku i wskazać wyeksportowany wcześniej plik z danymi ze Sprzedaży i Magazynu: