Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Sprzedaż i Magazyn
Pytanie: Wersja 6.xxx - opis najważniejszych zmian
POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: Wersje 6.xxx programu
Sprzedaż i Magazyn są całkowicie nową, napisaną od podstaw aplikacją. Zostały do niej przeniesione funkcjonalności dotychczasowego programu, a oprócz tego wprowadzono szereg innowacji. Poniższe zestawienie zawiera opis najważniejszych zmian:
1) Dotychczas wszystkie typy dokumentów: sprzedaży, zakupu i magazynowe widoczne były w jednym oknie "Rejestr faktur". W nowym programie to okno zostało rozdzielone na okna zgodnie z typami dokumentów i zawiera trzy ikonki:
Sprzedaż,
Zakupy i
Magazyn otwierające okna z dokumentami sprzedaży, zakupów oraz magazynowymi.
2) Przebudowano
górne menu:
Zakładka
Dane umożliwia obecnie dostęp do funkcji programu dotyczących dodawania, edycji i usuwania pozycji z danego okna, tworzenia wydruków oraz importu i eksportu danych (kopii bezpieczeństwa).
Nowa zakładka
Opcje zawiera funkcjonalności dotyczące pozycji znajdujących się w aktywnym oknie. Na przykład zakładka
Opcje dostępna w oknie
Dokumenty zawiera zestaw opcji dotyczących wystawionych rachunków:
-
Koryguj dokument - tworzy korektę wskazanego dokumentu.
-
Realizuj proformę - powoduje utworzenie faktury do wskazanej proformy.
-
Rozlicz dokument - pozwala na rozliczenie dokumentów z odroczonym terminem płatności.
-
Księgowanie dokumentu - księguje fakturę w powiązanym programie księgowym z
Pakietu Przedsiębiorcy.
-
Krajowy System e-Faktur - zawiera opcje wysyłki lub pobrania faktur z KSeF.
-
Zestawienie sprzedanych towarów i usług - wyświetla zestawienie towarów i usług zawartych na wystawionych fakturach.
-
Wyślij dokument e-mailem - umożliwia wysłanie wskazanej faktury e-mailem (w formacie PDF).
3) Rozbudowano okno
Rozrachunki (wcześniej nosiło nazwę "Rozliczenia"). Okno zawiera narzędzia zostało podzielone na trzy zakładki:
Należności
Zobowiązania
Kasa i bank:
Umieszczony na pasku narzędzi przycisk
Filtry umożliwia ograniczenie wyświetlanych dokumentów do nierozliczonych lub nierozliczonych, dla których minął termin płatności.
W oknie znajdują się też dodatkowe filtry: terminy płatności, rodzaje dokumentów oraz kontrahenci.
Na dole okna wyświetlane jest podsumowanie wartości faktur.
4) Dodano okno
JPK, w którym znajdują się wszystkie narzędzia związane z plikami JPK, dzięki czemu tworzenie JPK i monitorowanie ich wysyłki stanie się bardziej intuicyjne i łatwiejsze.
W oknie
JPK możliwe jest m.in.:
- Tworzenie plików
JPK_FA,
JPK_FA_RR,
JPK_V7M i
JPK_V7K - służy do tego przycisk
Dodaj na pasku narzędzi.
- Edycja zapisanych wcześniej plików
JPK - po kliknięciu przycisku
Zmień.
- Wysyłka plików
JPK za pomocą przycisku
Wyślij.
- Wydruk plików
JPK oraz potwierdzeń
UPO po zaznaczeniu wybranego pliku JPK i kliknięciu przycisku
Drukuj.
- Sprawdzenie statusu wysyłki plików
JPK - jest on wyświetlany w kolumnie
Status. Dodatkowo w kolumnie
Komunikat może się pojawić informacja o błędach wysyłki pliku. Przycisk
Odśwież służy do ponownego sprawdzenia statusu wysyłki.
5) W dolnej części większości okien umieszczono
panel szczegółów. Panel prezentuje szczegółowe informacje dotyczące zaznaczonej pozycji (np. rachunku, kontrahenta, kartoteki). Panel podzielony jest na kilka zakładek obejmujących różny zakres informacji.
6) Przebudowano okno
Konfiguracji programu. Do przemieszczania się pomiędzy kategoriami służą zakładki znajdujące się na górze okna:
7) Rozszerzono integrację z Allegro. W celu włączenia integracji programu
Sprzedaż i Magazyn z Allegro należy otworzyć okno
Konfiguracja, następnie zakładkę
Allegro i zaznaczyć opcję "Integracja z Allegro".
W wyniku tego w głównym menu pojawi się ikona
Allegro otwierająca okno robocze z transakcjami dokonanymi na tej platformie. W celu pobrania transakcji należy użyć przysku
Pobierz. Wybrane transakcje można zaznaczyć (pojedynczo lub grupowo) i kliknąć
Realizuj, aby program utworzył dokumenty sprzedaży.
8) Stworzono możliwość bezpośredniej wysyłki e-mailem dowolnego wydruku za pomocą przycisku
E-mail dostępnego w każdym okienku potwierdzenia wydruku. Dzięki temu Użytkownik może w łatwy sposób wysłać e-mailem dowolny wydruk z programu:
9) Wprowadzono weryfikację takich danych jak: NIP, PESEL, REGON, numery rachunków bankowych oraz adresy e-mail. Są one sprawdzane pod kątem poprawności wpisania (weryfikowana jest długość i brak niedozwolonych znaków), a także liczone są sumy kontrolne. Dzięki temu zminimalizowane zostanie ryzyko wpisania błędnego NIP czy numeru konta.
10) Dodano możliwość ustawienia szerokości logo firmy w stosunku do szerokości kartki, dzięki czemu wielkość logo na wydruku będzie zawsze taka sama, niezależnie od parametrów drukarki. Opcja ta jest dostępna w oknie
Konfiguracja -
Grafika na wydrukach: