- Oferta
- Pobierz programy
- Zamówienie
- Pomoc
- Kontakt
Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Ryczałt
Odpowiedź: "Błąd nr 4" zdarza się bardzo rzadko, może jednak pojawić się podczas wysyłki pliku JPK w programie Ryczałt w dwóch przypadkach:
1) Na komputerze zainstalowana jest stara wersja systemu Windows: Windows XP lub Windows VISTA. Nie jest możliwe wysłanie pliku JPK (jak również e-deklaracji) z tych wersji systemu, możliwe jest jedynie zapisanie pliku JPK na dysku komputera i wysłanie zapisanego pliku z poniższej strony rządowej:
e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client/send.
Aby pliki JPK mogły być wysyłane bezpośrednio z programu, konieczne jest zainstalowanie nowszej wersji systemu Windows (co najmniej Windows 7) lub przeniesienie programu na komputer z nowszą wersją Windowsa.
2) Aplikacja służąca do wysyłki plików JPK oraz deklaracji (Serwis.exe) nie uruchamia się lub została zablokowana przez jakiś program antywirusowy. W tej sytuacji można spróbować jeszcze raz zaktualizować program, aby ponownie pobrać tę aplikację. Gdyby podczas wczytywania aktualizacji wyświetliło się ostrzeżenie programu antywirusowego informujące o potencjalnym zagrożeniu, sugerujemy aby dodać cały folder programu do wyjątków kierując się instrukcją znajdującą się na naszej stronie internetowej pod podanym niżej linkiem:
www.pakietprzedsiebiorcy.pl/faq-185.