Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Ryczałt
Pakiet Przedsiębiorcy - Ryczałt - FAQ
POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
- Najnowsze zmiany w programie
- 1. Wakacje składkowe
- 2. Roczne rozliczenie składki zdrowotnej za 2023 r.
- 3. Jaka jest wysokość składek ZUS oraz zdrowotnych w 2024 roku?
- 4. Jak zaimportować roczne rozliczenie składki zdrowotnej do ZUS PUE?
- 5. Jakie usługi dodatkowe można zamówić w programie?
- 6. Zmiany w podatku ryczałtowym od 1 lipca 2022 r. - Polski Ład 2.0.
- 7. Na czym polega usługa e-Archiwum?
- 8. Czy program wylicza składki zdrowotne zgodnie z "Polskim Ładem"?
- 9. Jak utworzyć i przekazać do ZUS deklarację DRA?
- 10. Jak utworzyć i wysłać deklarację PIT-28?
- 11. Zmiany w podatku ryczałtowym od 1 stycznia 2022 ("Polski Ład")
- Pliki JPK_V7M oraz JPK_V7K
- 12. Co to jest plik JPK_VAT z deklaracją i od kiedy obowiązuje?
- 13. Jak utworzyć i wysłać plik JPK_V7M lub JPK_V7K?
- 14. W jaki sposób utworzyć i kiedy wysłać plik JPK_V7K?
- 15. Jak zapisać plik JPK_V7 na dysku komputera?
- 16. Jak podpisać nowy plik JPK_V7M / JPK_V7K profilem zaufanym?
- 17. W jaki sposób wydrukować / zapisać do PDF plik JPK_V7M/JPK_V7K?
- 18. Co oznaczają poszczególne statusy wysyłki plików JPK w "Rejestrze wysłanych dokumentów"?
- 19. Czy w programie można wpisać kody GTU oraz oznaczenia dokumentów sprzedaży i procedur?
- 20. Czy w programie można wpisać oznaczenia dokumentów zakupu?
- 21. W jaki sposób zaimportować dane z pliku JPK_V7M lub JPK_VAT?
- 22. Do pliku JPK_V7 wczytuje się nazwa firmy zamiast imienia i nazwiska właściciela. Jak to zmienić?
- 23. W jaki sposób zaksięgować raport fiskalny z uwzględnieniem oznaczenia RO wymaganego w nowym pliku JPK?
- 24. W jaki sposób zaksięgować fakturę do paragonu, aby miała oznaczenie FP?
- 25. Jakich dokumentów dotyczy oznaczenie WEW?
- 26. Czy należy wysłać plik JPK_V7M lub JPK_V7K za okres, w którym nie ma żadnych wpisów?
- 27. Czy jest możliwe podpisanie pliku JPK danymi autoryzacyjnymi?
- 28. Podczas wysyłki pliku JPK pojawia się "Błąd nr 3".
- 29. Podczas wysyłki pliku JPK pojawia się "Błąd nr 4"
- 30. Podczas wysyłki pliku JPK pojawia się błąd "Wartość nie może być zerowa. Nazwa parametru: stream".
- 31. Podczas wysyłki pliku pojawia się błąd "Brak informacji o numerze referencyjnym i statusie"
- Pliki JPK_VAT
- E-deklaracje
- 36. Jakie rodzaje deklaracji podatkowych można wysłać z programu?
- 37. W jaki sposób utworzyć deklarację VIU-D?
- 38. W jaki sposób utworzyć deklarację VAT-UE?
- 39. Jak utworzyć i wysłać przez internet deklarację VAT?
- 40. W jaki sposób utworzyć korektę deklaracji VAT-UE?
- 41. Jak wygenerować korektę deklaracji VAT?
- 42. Mam problem z przesłaniem e-deklaracji - pojawia się komunikat "weryfikacja negatywna - niezgodność danych autoryzacyjnych z danymi w dokumencie" / "weryfikacja negatywna - błąd danych"
- 43. Czy możliwa jest wysyłka e-deklaracji z komputerów ze starszą wersją systemu Windows?
- Podatek VAT / ryczałtowy
- 44. W jaki sposób dodać faktury w ramach procedury VAT OSS?
- 45. Jak zaksięgować sprzedaż usług poza terytorium kraju?
- 46. Jak zaksięgować wewnątrzwspólnotowe nabycie środka trwałego?
- 47. W jaki sposób zaksięgować fakturę procedurę marży (fakturę VAT marża)?
- 48. Jak zaksięgować wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów?
- 49. Jak zaksięgować wewnątrzwspólnotowe nabycie środka transportu?
- 50. Jak wpisać dokument, aby kwota transakcji trafiła do pola 11 i 12 pliku JPK_V7 (WŚU)?
- 51. Czy program umożliwia rozliczanie podatku VAT naliczonego od zakupów służących sprzedaży mieszanej?
- 52. Jak wyliczyć podatek ryczałtowy za dany miesiąc?
- 53. Jak rozliczyć ulgę za złe długi (faktury sprzedażowe)?
- 54. Czy program odlicza 50% VAT za wydatki związane z eksploatacją samochodu?
- 55. Jak dokonać korekty odliczenia podatku VAT w związku z fakturą zakupową niezapłaconą w terminie 90 dni?
- 56. W jaki sposób dodać fakturę zakupową ze stawką VAT 7%?
- 57. Jak dodać środek trwały?
- Składki ZUS
- 58. Jak zaznaczyć w programie zwolnienie ze składek ZUS w związku z pandemią koronawirusa?
- 59. Czy w programie można wydrukować druczki wpłaty składki ZUS i podatku?
- 60. Czy jest możliwość zaksięgowania składek ZUS za niepełny miesiąc?
- 61. Czy program umożliwia ręczne wpisanie kwoty opłaconych składek ZUS?
- 62. Jak prawidłowo księgować składki ZUS?
- 63. Dlaczego podczas wyliczania podatku ryczałtowego program nie uwzględnia wszystkich składek ZUS i zdrowotnych?
- Kontrahenci
- Konfiguracja Programu
- Instalacja i aktywacja
- 70. W jaki sposób aktywować program? Gdzie wpisać kod aktywacyjny?
- 71. Nie mogę aktywować programu swoim kluczem aktywacyjnym. Mimo wprowadzania poprawnego klucza otrzymuję komunikat "Niepoprawny klucz aktywacyjny".
- 72. Po zainstalowaniu programu i próbie zapisania danych pojawia się błąd "Nie można zapisać danych konfiguracji"
- 73. Nie mogę aktywować programu. Wpisuję klucz, ale program go nie zapamiętuje.
- Aktualizacja
- 74. W jaki sposób zaktualizować program?
- 75. Po ostatniej aktualizacji nie mogę uruchomić programu, po kliknięciu w ikonkę programu nic się nie dzieje.
- 76. Podczas pobierania aktualizacji wystąpił wyjątek: List index out of bounds (0)
- 77. Wybranie opcji aktualizacji programu powoduje, że proces aktualizacji zatrzymuje się w połowie lub pomimo monitu o powodzeniu aktualizacji program dalej zgłasza starą wersję.
- Baza Danych
- 78. Jak przenieść program oraz dane na nowy komputer?
- 79. W jaki sposób prawidłowo przeprowadzić reinstalację programu na tym samym komputerze?
- 80. Muszę sformatować dysk i przeinstalować system operacyjny. Jak zachować program wraz z danymi?
- 81. Jak wyeksportować bazę danych / wykonać kopię zapasową programu?
- 82. Jak odzyskać utracone dane z programu?
- Komunikaty/Błędy
- 83. Nie mogę uruchomić programu ponieważ otrzymuję komunikat "Twój klucz aktywacyjny został użyty na większej liczbie komputerów (...) Prawdopodobnie padłeś ofiarą piractwa".
- 84. Mimo iż posiadam wykupioną licencję nie mogę uruchomić programu ponieważ otrzymuję komunikat "Okres 14-dniowej wersji testowej dobiegł końca".
- 85. Gdy próbuję drukować dokument, pojawia się komunikat "There is no default printer currently selected"
- 86. Nie mogę uruchomić programu, pojawia się komunikat "System nie może uzyskać dostępu do określonego urządzenia, ścieżki lub pliku. Możesz nie mieć odpowiednich uprawnień, aby uzyskać dostęp do elementu".
- Pozostałe
- 87. Czy programy Pakietu Przedsiębiorcy są dostosowane do wymagań RODO?
- 88. Jakie są minimalne wymagania sprzętowe niezbędne do uruchomienia programów?
- 89. Czy można dostosować program do pracy w sieci? Jeśli tak to jak to zrobić?
- 90. Czy w programie można ustawić hasło dostępu?
- 91. Z programu korzysta kilku pracowników. Czy można utworzyć dla każdego z nich oddzielne konto i hasło?
- 92. Pojawia się problem z zapisaniem wydruku do pliku PDF z poziomu programu.
- 93. Czy programy z serii Pakiet Przedsiębiorcy można uruchomić na Macu lub Linuxie?
- 94. Jak sprawdzić jaką mam wersję programu?
- 95. Nie mogę drukować. Wyskakuje komunikat "System Error. Code: 1722. Serwer RPC jest niedostępny."