Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Rachunek
Pytanie: Jak skonfigurować wysyłkę rachunków e-mailem?
POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: Program
Rachunek umożliwia szybkie wysłanie rachunków e-mailem do kontrahenta. Możliwy jest wybór jednej z trzech metod wysyłki dostępnych w oknie
Konfiguracja - E-mail:
1)
Bezpośrednio z programu - ta opcja jest ustawiona domyślnie w programie, gdyż nie wymaga konfiguracji, a jedynie wpisania swojego adresu e-mail w zakładce
Konfiguracja - Dane kontaktowe. W tym przypadku faktury są wysyłane z użyciem serwera pocztowego dostawcy aplikacji. Wadą tej metody jest możliwość przechwycenia wiadomości przez filtry antyspamowe.
Ten sposób dostępny jest wyłącznie dla Użytkowników posiadających ważne aktualizacje.
2)
Przez zainstalowany program pocztowy - w tym przypadku wysyłka faktur odbywa się za pośrednictwem zewnętrznego programu pocztowego (np. Outlook, Thunderbird), który musi być wskazany jako domyślny w systemie Windows i mieć poprawnie skonfigurowane konto pocztowe. Zaletą tej metody jest zapisywanie wszystkich wysłanych faktur i innych wiadomości w folderze
Wysłane.
3)
Przez swoją skrzynkę (SMTP) - wysyłka faktur odbywa się za pośrednictwem serwera pocztowego, na którym znajduje się konto e-mail Użytkownika programu. W tym przypadku wymagane jest wpisanie ustawień konfiguracyjnych swojego konta pocztowego, które można znaleźć na stronie pomocy technicznej dostawcy usługi.
Ponadto, możliwe jest zapisanie faktur w formacie PDF (Dane -> Zapisz fakturę do PDF) i dodanie jej jako załącznik do wiadomości e-mail utworzonej w dowolnym systemie pocztowym.