- Oferta
- Pobierz programy
- Zamówienie
- Pomoc
- Kontakt
Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Mała Księgowość
Odpowiedź: Komunikat "Dokument niezgodny ze schematem xsd" oznacza, że format pliku jest niewłaściwy lub plik został niewłaściwie wypełniony.
Najczęstsze powody niezgodności ze schematem to:
- błędnie wpisany NIP kontrahenta (za długi lub brak NIPu) - w przypadkach, w których zgodnie z ustawą podanie numeru NIP nie jest wymagane, należy wpisać „brak"
- brak adresu kontrahenta,
- brak numeru dokumentu.
Użytkownik może sprawdzić poprawność danych znajdujących się w pliku JPK - w tym celu w okienku tworzenia JPK należy kliknąć przycisk "Podgląd danych":
W tym widoku użytkownik może prześledzić wszystkie dokumenty zawarte w pliku JPK i sprawdzić poprawność danych kontrahenta (NIP, nazwa i adres) oraz faktury (numer, daty, kwoty netto oraz VAT). W przypadku wykrycia błędu, należy go poprawić edytując konkretny dokument w Rejestrze VAT lub pozycję w pliku JPK_VAT zgodnie z instrukcją znajdującą się tutaj.
Jeśli nie uda się wykryć błędu, prosimy o przesłanie pliku JPK do weryfikacji. W tym celu należy podczas generowania pliku JPK wybrać opcję "Zapisz plik na dysku tego komputera":
Następnie zapisać plik np. na Pulpicie, załączyć go do wiadomości e-mail i wysłać na adres: pomoc@pakietprzedsiebiorcy.pl.