Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Księga

Pytanie: Podczas wysyłki pliku pojawia się błąd "Brak informacji o numerze referencyjnym i statusie"

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: Błąd ten oznacza, że w programie Księga brakuje dodatkowej aplikacji służącej do wysyłki plików JPK, gdyż nie wczytała się poprawnie podczas pobierania aktualizacji lub została usunięta przez program antywirusowy.

W tej sytuacji należy ponownie zaktualizować program klikając Pomoc - Aktualizacja programu, nawet jeśli wyświetli się komunikat "Obecnie używasz najnowszej wersji programu". Po pobraniu aktualizacji i ponownym uruchomieniu programu należy powtórnie wysłać plik JPK.

Jeśli błąd pojawi się znów, pomimo pobrania aktualizacji, należy najpierw w programie antywirusowym dodać folder z zainstalowanym programem (domyślnie jest to folder "Ksiega" znajdujący się na dysku C komputera) do plików wykluczonych (instrukcja jest dostępna tutaj), a następnie ponownie zaktualizować program.