Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Mała Księgowość

Pakiet Przedsiębiorcy - Mała Księgowość - FAQ

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Pytanie: Jak księgować w programie zakup środka trwałego?

Odpowiedź: W tym celu należy wybrać ikonkę Rejestry VAT -> Rejestr Vat zakupów -> dodaj i uzupełnić dane faktury na wyświetlonym formularzu oraz zaznaczyć opcję "Środek trwały". Zaznaczenie tego parametru skutkuje wliczaniem wartości dokumentu do pozycji 43 i 44 na deklaracji VAT-7 oraz JPK_VAT.




Jeśli przy zapisywaniu faktury pojawi się okienko z pytaniem "Czy chcesz dodać dokument do księgi?" - należy wybrać "nie".

Następnie należy przejść do zakładki "Składniki majątku" -> "Ewidencja środków trwałych..." -> "Dodaj" i wypełnić formularz dotyczący tego środka trwałego - można wybrać symbol KŚT z drzewa (wtedy stawka wpisze się automatycznie), a w polu "dokument stwierdzający nabycie" kliknąć żółtą ikonkę dokumentu (zaznaczoną czerwonym kolorem na obrazku) i wskazać fakturę zakupu środka trwałego na liście, która się wyświetli:



Powiązanie w tym miejscu dokumentu zakupu ze środkiem trwałym spowoduje, że zostanie on automatycznie ujęty we właściwej pozycji w deklaracji VAT oraz w pliku JPK.


Aby zaksięgować odpisy amortyzacyjne w Księdze, należy przycisnąć "Księguj" (spowoduje to zaksięgowanie odpisów za wszystkie środki trwałe w danym miesiącu):