Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Sprzedaż i Magazyn

Pytanie: Podczas wydruku paragonu pojawia się błąd 18.

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM

Odpowiedź: Błąd 18 oznacza: "Błędne oznaczenie stawki PTU (lub brak), próba sprzedaży w stawce nieaktywnej lub próba sprzedaży towaru zablokowanego."
W tym przypadku należy przede wszystkim sprawdzić czy na wpisanym na paragonie towarze/usłudze poprawnie wskazana jest stawka VAT. Istotne jest to, aby oznaczenia literowe stawek VAT były takie same w programie i na drukarce. W programie domyślnie jest wczytywana nowa matryca obowiązująca od 01.08.2019 r., jednak jest możliwość ręcznego wskazania innej opcji ("starej" matrycy lub indywidualnych ustawień). W tym celu należy otworzyć okno Konfiguracja programu, następnie Drukarka fiskalna i zweryfikować bądź zmienić opcję wskazaną w pozycji Oznaczenia stawek VAT w drukarce:



W przypadku zaznaczenia opcji "Określone przez użytkownika", oznaczenia stawek VAT będą pobierane z tabeli dostępnej po kliknięciu zakładki Słowniki - Stawki VAT. W tej tabeli można dodawać, usuwać oraz modyfikować stawki VAT.