Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Ryczałt

Pakiet Przedsiębiorcy - Ryczałt - FAQ

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Pytanie: Jak dokonać korekty odliczenia podatku VAT w związku z fakturą zakupową niezapłaconą w terminie 150 dni?

Odpowiedź:
1) W oknie Rejestru VAT zakupów należy zaznaczyć wybrany dokument, kliknąć Dane i wybrać opcję "Wyksięguj z powodu nieuregulowania należności w terminie" (lub kliknąć prawym przyciskiem myszy na wybranym dokumencie i wybrać tę opcję z podręcznego menu):



a następnie podać datę wyksięgowania dokumentu:



Użycie tej opcji spowoduje pojawienie się w Rejestrze VAT zakupów tej faktury z ujemną kwotą oraz ujemnej kwoty podatku naliczonego w polu 49 deklaracji VAT-7, VAT-7K i pliku JPK_VAT w miesiącu lub kwartale, w którym dokument został wyksięgowany.


2) W miesiącu uregulowania należności za ww. dokument zakupu należy ponownie zaksięgować ten dokument w Rejestrze VAT. W tym celu należy zaznaczyć wcześniej wyksięgowany dokument, kliknąć Dane i wybrać opcję "Zaksięguj dokument ponownie" (lub kliknąć prawym przyciskiem myszy na wybranym dokumencie i wybrać tę opcję z podręcznego menu):



a następnie podać datę ponownego zaksięgowania dokumentu (zostanie ponownie zaksięgowany z dodatnimi kwotami):