Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Faktura VAT

Pytanie: Nie mogę wydrukować paragonu - pojawia się "Błąd interfejsu 2805".

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: Błąd interfejsu 2805 oznacza "Błąd weryfikacji wartości fiskalnej", czyli prawdopodobnie jest jakaś rozbieżność w danych na paragonie/fakturze i drukarce fiskalnej.
W tej sytuacji należy sprawdzić:

1) Czy fiskalizowany dokument ma ustawione wyliczanie cen od brutto. W tym celu oknie edycji faktury/paragonu należy kliknąć prawym przyciskiem myszy w okienku dodawania towarów lub usług i wybrać z wyświetlonego menu pozycję Sposób wyliczania cen. Jeśli będzie wybrane wyliczanie cen od netto, należy wskazać Wyliczanie cen od brutto:
Nie mogę wydrukować paragonu - pojawia się Błąd interfejsu 2805.

Na stałe sposób wyliczania cen można zmienić w oknie Słowniki - Ustawienia dokumentów wskazując Paragon (lub inny dokument) i wybierając opcję Zmień.

2) Czy w oknie Słowniki - Stawki VAT symbole PTU przy poszczególnych stawkach pokrywają się z symbolami przyporządkowanymi odpowiednim stawkom w drukarce fiskalnej.