Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pytania wspólne dla wszystkich programów

Pytania wspólne dla wszystkich programów - FAQ

Pytanie: Czy można dostosować program do pracy w sieci? Jeśli tak to jak to zrobić?

Odpowiedź: Programy z serii Pakiet Przedsiębiorcy mogą pracować w sieci. Sposób dostosowania programu do takiej pracy zależy od tego czy jest to sieć lokalna czy dostęp do bazy danych ma być przez Internet.

1. Sieć lokalna

Jeśli jest to typowa lokalna sieć z wydzielonym dyskiem sieciowym dostępnym z poziomu wszystkich komputerów, na których program ma działać sieciowo, to należy umieścić cały folder instalacyjny z programem na dysku sieciowym i utworzyć skróty uruchomieniowe do programu na Pulpicie na wszystkich komputerach w sieci. W tej sytuacji program jest uruchamiany bezpośrednio z dysku sieciowego.

2. Połączenie przez Internet

Jeśli dostęp do programu ma być możliwy przez Internet z dowolnego miejsca w świecie, to jednym ze sposobów jest skorzystanie z usługi i aplikacji "DropBox". Po zainstalowaniu bezpłatnej aplikacji "DropBox" należy cały folder z programem umieścić w folderze DropBox (analogicznie jak opisano we wcześniejszym akapicie) i "ręcznie" odtworzyć skróty do programu na Pulpit. Na pozostałych komputerach należy również zainstalować aplikację DropBox i użyć tego samego konta użytkownika. Wówczas na pozostałych komputerach w folderze DropBox`a pojawi się folder z programem, do którego należy utworzyć skróty uruchomieniowe. Aplikację DropBox można pobrać za darmo ze strony www.dropbox.com.


Uwaga!
1) Niezależnie od wybranego rodzaju połączenia między komputerami, na każde stanowisko (komputer) wymagana jest oddzielna licencja programu.
2) W przypadku pracy sieciowej nie jest możliwe jednoczesne wprowadzanie modyfikacji do bazy danych na dwóch stanowiskach, co w praktyce oznacza, że dwóch pracowników nie może np. wystawiać faktur w tym samym momencie.