Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pytania wspólne dla wszystkich programów

Pytania wspólne dla wszystkich programów - FAQ

Pytanie: Nie mogę aktywować programu swoim kluczem aktywacyjnym. Mimo wprowadzania poprawnego klucza otrzymuję komunikat "Niepoprawny klucz aktywacyjny".

Odpowiedź: Do aktywacji niezbędne jest aktywne połączenie z Internetem, ponieważ kod aktywacyjny weryfikowany jest przez Internet. Zdarza się, że Internet blokowany jest przez jakąś zaporę lub program antywirusowy - należy wtedy na czas aktywacji wyłączyć te zapory.

Częstą przyczyną jest błędne przepisane/wkopiowanie kodu. Należy się upewnić, że kod został wpisany w całości - wszystkie 20 cyfr podzielone w bloki po 4 cyfry i że w kodzie nie znalazła się żadna spacja.

Kolejna możliwa przyczyna to zainstalowanie programu w miejscu innym, niż wskazane domyślnie podczas instalacji. Domyślne miejsce instalacji to dysk C komputera. Jeśli Użytkownik zainstalował program w innym miejscu np. w C:Program Files lub na innym dysku, niektóre wersje systemu Windows mogą blokować zapisanie klucza lub nawet możliwość zapisywania danych w bazie danych programu.

Przy ponownej instalacji, np. po formatowaniu dysku lub zmianie komputera, przyczyną może być również próba aktywacji wersji programu, której Użytkownik nie może używać. Zgodnie z Umową Licencyjną pobieranie bezpłatnych aktualizacji możliwe jest przez rok od zakupu licencji. Aktywacja więc nie powiedzie się, jeśli dotyczy wersji programu, która ukazała się później niż rok po zakupie licencji, a Użytkownik nie wykupił aktualizacji.

Jeśli żadna z powyższych sytuacji nie ma miejsca, a program dalej nie chce się aktywować wyślij zgłoszenie o błędzie.