Odpowiedź: W związku z wprowadzeniem od lipca 2024 roku obowiązkowej rejestracji każdej wystawianej faktury w KSeF (Krajowym Systemie e-Faktur) w programie
Rachunek została dodana możliwość wysyłki dokumentów do Krajowego Systemu e-Faktur.
Wysłanie dokumentów do
Krajowego Systemu e-Faktur wymaga autoryzacji, której można dokonać posługując się jedną z trzech dostępnych metod:
1) płatnym podpisem kwalifikowanym,
2) bezpłatnym tokenem, który można wygenerować na stronie KSeF (
link) i wkleić w oknie
Konfiguracja programu - Krajowy System e-Faktur,
3) bezpłatnym profilem zaufanym - instrukcja zostanie wkrótce dodana w naszym FAQ.
Wybraną metodę autoryzacji należy wskazać w programie
Rachunek w oknie
Konfiguracja programu - KSeF:
Autoryzacja odbywa się jednorazowo przy pierwszej wysyłce lub odświeżeniu danych.
Aby wysłać wystawiony dokument, należy go zaznaczyć, a następnie kliknąć przycisk
KSeF znajdujący się na pasku narzędzi (lub wybrać tę opcję pod prawym przyciskiem myszy):
Po dokonaniu wysyłki do
KSe-F w kolumnie
Numer referencyjny zostanie umieszczony numer referencyjny faktury, w kolumnie
Status wysyłki pojawi się aktualny status przetwarzania dokumentu przez Administrację (status 200 oznacza poprawne przetworzenie dokumentu; statusy 301, 302 i 303 oznaczają przetwarzanie dokumentu, statusy 400-467 oznaczają błędy dokumentu lub błędy autoryzacji).
Po poprawnym wysłaniu faktury w kolumnie
Wysłano do KSeF pojawi się zielony "ptaszek".
Uwaga! Nie jest możliwe anulowanie lub usunięcie raz wysłanego i przetworzonego poprawnie dokumentu. W przypadku pomyłki można jedynie utworzyć i wysłać korektę faktury.
Możliwość pobierania faktur wystawionych zarówno przez przedsiębiorcę, jak i dla przedsiębiorcy przez inne podmioty i wysłanych do KSeF, została już dodana we wszystkich naszych programach księgowych. Eliminuje to konieczność ich ręcznego wprowadzania lub importu z innych programów.