Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Księga

Pakiet Przedsiębiorcy - Księga - FAQ

POBIERZ PROGRAM
Pytanie: Mam problem z przesłaniem e-deklaracji - pojawia się komunikat "weryfikacja negatywna - niezgodność danych autoryzacyjnych z danymi w dokumencie" / "weryfikacja negatywna - błąd danych".

Odpowiedź: Komunikat "weryfikacja negatywna - niezgodność danych autoryzacyjnych z danymi w dokumencie" oznacza, że dane podatnika zawarte w deklaracji nie są identyczne z danymi autoryzacyjnymi.

W takiej sytuacji należy dokładnie sprawdzić poprawność wpisanych danych, zarówno w okienku z danymi autoryzacyjnymi, jak i w Konfiguracji programu (w pozycjach "Dane firmy" oraz "Właściciele").

Najczęstsze powody negatywnej weryfikacji danych to:
- Imię i nazwisko zamienione są miejscami - w zakładce Konfiguracja programu -> Właściciel powinno być wpisane najpierw nazwisko, potem imię.
- Został błędnie wpisany NIP/PESEL firmy/właściciela.

Po zmianie danych w programie należy odświeżyć deklarację zielonym przyciskiem "Przelicz formularz" (znajdującym się w prawym górnym rogu formularza) i ponownie wysłać deklarację:







Komunikat "weryfikacja negatywna - błąd danych" oznacza, że dane autoryzacyjne nie są identyczne z danymi zgłoszonymi w Urzędzie Skarbowym, najczęstsze błędy to:
- błąd literowy w imieniu lub nazwisku
- NIP wpisany z kreskami
- podanie niewłaściwej kwoty przychodu za 2017 rok (musi to być łączna kwota przychodu z deklaracji rocznej, niezaokrąglona - z groszami po przecinku, bez przychodu małżonka, jeśli było to wspólne rozliczenie).