Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Mała Księgowość

Pakiet Przedsiębiorcy - Mała Księgowość - FAQ

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Pytanie: W jaki sposób zaksięgować fakturę odwrotne obciążenie?

Odpowiedź:
1. Faktura odwrotne obciążenie zakupowa (od kontrahenta)
Taką fakturę należy wprowadzić do Rejestru zakupów klikając "Dodaj", uzupełnić dane faktury i kontrahenta oraz wprowadzić kwotę z faktury do jednej z pozycji: 10, 12 lub 14 (w zależności od stawki VAT), a podatek VAT oraz kwota brutto zostaną automatycznie wyliczone i uzupełnione. Następnie w "Opcjach dodatkowych" należy zaznaczyć "Odwrotne obciążenie" i kliknąć przycisk "Dodaj".
Uwaga! Faktura odwrotne obciążenie zakupowa zostanie też automatycznie przeniesiona do Rejestru sprzedaży.





2. Faktura odwrotne obciążenie sprzedażowa
W Rejestrze sprzedaży należy kliknąć "Dodaj", wybrać rodzaj rejestru "Faktury odwrotne obciążenie, uzupełnić dane faktury i kontrahenta oraz wprowadzić kwotę z faktury do pozycji "Odwrotne obciążenie" (20) i potwierdzić przyciskiem "Dodaj".