Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Rachunek

Pytanie: Jak zmienić numer dokumentu? Jak zmienić numerację wszystkich rachunków?

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: Program Rachunek pozwala na korektę numeru każdego dokumentu - wystarczy ręcznie poprawić numer w oknie edycji dokumentu i zapisać zmiany.

Numery kolejnych dokumentów są nadawane zgodnie z rodzajem numeracji wybranym podczas wystawiania pierwszego rachunku w programie. Rodzaj numeracji można zmienić w dowolnym momencie w oknie Konfiguracja w zakładce Dokumenty:

Jak zmienić numer dokumentu? Jak zmienić numerację wszystkich rachunków?

W pozycji Rodzaj numeracji dokumentów" można wybrać jedną z dostępnych opcji:

- Numeracja ręczna - przy tej opcji każdy dokument należy numerować samodzielnie.

- Numeracja miesięczna - program automatycznie nadaje kolejny numer w miesiącu.

- Numeracja roczna - program automatycznie nadaje kolejny numer w roku.

- Numeracja własna według schematu - wybranie tej opcji powoduje uaktywnienie pola "Schemat numeracji dokumentów", w którym można określić własny schemat numeracji zgodnie z tą instrukcją.




W wersjach programu Rachunek z roku 2022 i starszych:

Domyślnie pole numeru rachunku ma zablokowaną możliwość modyfikacji. Aby umożliwić edycję pola "Numer rachunku", należy włączyć parametr "Możliwość ręcznego poprawiania numerów rachunków" znajdujący się w Konfiguracji programu w zakładce Rachunki:

Jak zmienić numer dokumentu? Jak zmienić numerację wszystkich rachunków?


Można również wyłączyć automatyczne nadawanie numerów rachunków. W tym celu w Konfiguracji programu w zakładce Rachunki należy zmienić parametr "Rodzaj numeracji dokumentów" na wartość "Numeracja ręczna":

Jak zmienić numer dokumentu? Jak zmienić numerację wszystkich rachunków?