Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Rachunek
Pytanie: Jak zmienić numer dokumentu? Jak zmienić numerację wszystkich rachunków?
POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: Program
Rachunek pozwala na korektę numeru każdego dokumentu - wystarczy ręcznie poprawić numer w oknie edycji dokumentu i zapisać zmiany.
Numery kolejnych dokumentów są nadawane zgodnie z rodzajem numeracji wybranym podczas wystawiania pierwszego rachunku w programie. Rodzaj numeracji można zmienić w dowolnym momencie w oknie
Konfiguracja w zakładce
Dokumenty:
W pozycji
Rodzaj numeracji dokumentów" można wybrać jedną z dostępnych opcji:
-
Numeracja ręczna - przy tej opcji każdy dokument należy numerować samodzielnie.
-
Numeracja miesięczna - program automatycznie nadaje kolejny numer w miesiącu.
-
Numeracja roczna - program automatycznie nadaje kolejny numer w roku.
-
Numeracja własna według schematu - wybranie tej opcji powoduje uaktywnienie pola "Schemat numeracji dokumentów", w którym można określić własny schemat numeracji zgodnie z tą
instrukcją.
W wersjach programu
Rachunek z roku 2022 i starszych:
Domyślnie pole numeru rachunku ma zablokowaną możliwość modyfikacji. Aby umożliwić edycję pola "Numer rachunku", należy włączyć parametr "
Możliwość ręcznego poprawiania numerów rachunków" znajdujący się w
Konfiguracji programu w zakładce
Rachunki:
Można również wyłączyć automatyczne nadawanie numerów rachunków. W tym celu w
Konfiguracji programu w zakładce
Rachunki należy zmienić parametr "
Rodzaj numeracji dokumentów" na wartość "Numeracja ręczna":